Start selling

by providing value

Aktuellt

Den 11 april är du välkommen till härliga Östergårds för en bit mat och för att höra några nya förhållningssätt kring mod. Det är tre mycket inspirerande och modiga människor du möter: Stefan Engeseth (sharkonomics.com), Catherine Sahlgren (Teknikmagasinet), och Anders Frennberg (Cirkus Cirkör). Vi drar igång kl 18.00 och är klara vid 22-tiden. Anna och Fredrik på Östergårds bjuder dagen till ära på en fantastisk meny. Kostnad 395 kr. Utan alkoholdryck 295 kr. Anmälan görs genom att swisha beloppet till Östergårds. Tel 1234212825. Märk betalning med namn och datum :-)

Lyssna på våra kommande gäster nedan


Catherine Sahlgren:


Stefan Engseth:


Anders Frennberg:

6 principer för att bygga förtroende

I den digitala världen handlar det väldigt mycket om att ge innan man kan sälja. Man måste bygga upp förtroendet hos mottagaren stegvis.

Vad vi i traditionell marknadsföring varit bra på är "consistency som ju handlar om hur vi uppfattas, hur vi ser ut, hur vi skriver och hur vi låter. Kort sagt traditionell reklam och design. Det är fortfarande väldigt viktigt. I min presentation ”Stop selling and start providing value” går jag igenom de andra 5 principerna som man lätt glömmer bort.

Dom kan vara lika viktiga även när det gäller fysisk försäljning både vad gäller retail som annan försäljning. Man skall veta att de flesta personer man träffar säljer man inte till i steg 1 men man kan bygga upp ett förtroende så att dom kan tänka sig att köpa av dig på sikt. Därför analyserar vi också hur lång säljcykeln är. Hur hög "life time value" är i olika målgrupper och därmed kan vi också närma oss definitionen av "CAC" (Customer Acquisition Cost). Med dessa nyckeltal tar vi oss vidare i säljcykeln.

Kundresan

"The customer journey" blir allt viktigare att analysera när man jobbar med digitala media. Både hur kunderna kommer till oss via olika kanaler men också hur vi konverterar kunderna på hemsidan. Det handlar om att vara tydlig, relevant och analysera varje steg både när det gäller köp men också betalningsprocessen och vilka uppgifter du verkligen behöver ha innan köpet är klart.

Varje steg du kan förenkla är guld värt. Varje steg du kan ta bort är ännu mera värt. Finns det otydligheter eller för omständliga processer som gör att kunden lämnar oss innan köpet är klart alt beställningen är gjord? Vem följer upp dessa? Consumer Minds analyserar kundresan i detalj och lämnar en detaljerad rapport om var problemen finns och hur man kan lösa dom. Vi tittar också på de viktigaste konkurrenterna och ser var vi är bättre och vad vi kan lära av dom.

  • Konvertering - hur man får betalande kunder från leads, hur man får befintliga kunder att spendera mer.
  • Payments - rätt betalningslösningar och bästa gränssnittet gör att fler blir kunder och befintliga kunder får ett högre "life time value".
  • Business intelligence, KPI:er och A/B/C/D-testning - hur man kan bli mer datadriven och fatta fler beslut baserat på fakta.
  • CRM - minska churn och öka genomsnittsvärdet per kund.
  • Compliance - se till att man följer de regelverk inom den branschen man verkar.