Om Consumer Minds

Kunderna vill ha allt. Nu.

Consumer Minds startade 2002 med konsumenten i fokus. Både med fokus på konsumenternas förändrade privata mediekonsumtion och förändrade köpbeteende men också i den professionella rollen som beslutsfattare.

Tack vare min bakgrund inom online gambling, konsumentappar och liveshopping hjälper jag företag att ytterligare utveckla mötet med konsumenten. Utmaningen nu är att göra mötet med kunden mer digitalt men samtidigt behålla det bästa med det fysiska mötet.

Vi är nu i ”the participation age” som är relationscentrerad med fokus på upplevelser och engagemang. Nu stormar realtidskommunikationen fram med liveshopping,

ännu mer friktionsfria betalningslösningar och discovery commerce där produkter och tjänster hittar konsumenter istället för tvärtom.

Googles styrelseordförande Erik Schmidt sa redan 2012 att ”this is the year of the mobile”. Det förstod konsumenterna men många av de traditionella företagen var inte lika snabba. Nu kommer liveshopping tillsammans med den explosiva utvecklingen av nya tjänster som underlättar vår vardag både i jobbet och privat. This is the year of liveshopping. Låt Consumer Minds hjälpa ditt företag att strategiskt och operativt börja den resan så snart som möjligt.

Christian Bönnelyche

  • 10 år inom detaljhandel och media. Statoil, OKQ8, Expressen.
  • 10 år som mediarådgivare och projektledare på byrå.
  • 10 år inom online gambling. Unibet, Expekt/Betclic, ComeOn! och Interwetten.
  • Konceptförsäljning av Forza Football. Europas nästa största fotbollsapp. Försäljning av Forza FC som ökar fotbollsklubbars digitala intäkter och ger dem mer data om fansen.
  • Försäljning av adoveo.com som kapar gapet mellan intresse och köp.
  • Marknadschef Zellma som flyttar den fysiska köpupplevelsen till företagens digitala plattformar med hjälp av liveshopping. Både med en teknisk plattform och Europas största greenscreen-studio.
  • Partner timtamconsulting.com. En partner inom internationell detaljhandel med fokus på Europa och Norden.

Consumer Minds med partners finns inom följande områden:

  • Online sales och live shopping både strategiskt, operativt och konceptuellt
  • Start selling by providing value. Att gå från marketing cost till Customer acquisition cost
  • Sänka cost of sale genom consistency, reciprocation, social proof, authority, liking och scarcity.
Kontakta oss