Start selling

by providing value

Om Consumer Minds

Bakgrund

Kunderna vill ha allt – nu!!!!!
Consumer Minds startade 2002 med konsumenten i fokus. Både med fokus på den privata konsumtionen av medier, varor och tjänster såväl som i den professionella rollen som beslutsfattare, inköpare, säljare och ledare.

Tack vare min bakgrund inom online gambling kan jag hjälpa företag att ta de bästa bitarna från det digitala. Smarta telefonen har under de senaste åren blivit vår livs fjärrkontroll både privat och på jobbet. Utifrån detta kommer konsumentbeteenden både vad gäller B2C och B2B att förändras radikalt.

Genom åren har jag varit med om de tre huvudstegen inom marknadsföringen. Från den Industriella när reklamen var produktorienterad. Där man skulle övertala målgruppen att köpa. Där det handlade om sändare-mottagare och att trycka ut budskapet.

Via informationsteget (också relevant idag) där kunden står i centrum och reklamen är väldigt målgruppsorienterad till ”the participation age” eller marketing 3 och 4.0 som är relationscentrerad med fokus på upplevelser och engagemang.

Nu står mobilen i centrum allt mer. Googles styrelseordförande Erik Schmidt sa redan 2012 att ”this is the year of the mobile”. Det förstod konsumenterna men många av de traditionella företagen har inte varit lika snabba. Därför driver numera mobilanvändarna utvecklingen mycket snabbare än företagen. Och det dyker upp mängder av nya spännande företag som driver kundnytta och tillgänglighet till nya nivåer. Consumer Minds är besatt av ”the customer journey” från den första kontakten på mobilen via registrering och deposit men också köpprocessen, betalningsfunktioner och att hela tiden vara relevant.

Consumer Minds med partners finns inom följande områden:

  • Online sales, sociala medier och affiliation.
  • Hur organisera marknadsavdelningen för att möta de digitala utmaningarna.
  • Stop selling and start providing value - Trust marketing istället för hope marketing. Att gå från marketing cost till "Customer Aqusiton Cost".
  • Hur definiera kundens ”life time value” och utifrån detta definiera "Customer Aqusiton Cost". Hörnpelarna för att bygga förtroende och sänka Cost of sale är consistency, Reciprocation, social proof, authority, liking och scarcity.

Christian Bönnelyche

  • 10 år inom detaljhandel och media. Statoil, OKQ8, Expressen.
  • 10 år som mediarådgivare och projektledare på byrå.
  • 10 år inom online gambling. Unibet, Expekt/Betclic, ComeOn! och Interwetten.
  • Forza Football (konceptförsäljning av Europas nästa största fotbollsapp), Tim Tam Consulting (physical and digital retail), Delta Minerals (försäljning av sand från Filippinerna till Indien och Indonesien.