Interaktiv e-commerce/liveshopping

Liveshopping föreläsning Liveshopping föreläsning

Interaktiv e-commerce som ibland också kallas Liveshopping är en ny effektiv säljkanal som är en mer fartfylld, underhållande och konsumentvänlig variant av e-handel. 3 delar krävs för interaktiv e-commerce:

1. Ett program med som skall kännas som en direktsändning.

2. En chatt där tittarna kan interagera på något sätt.

3. En funktion där tittarna kan köpa varorna direkt, få mer information eller direktkontakt med en säljare.

Liveshopping är en gigantisk succé i Kina och kommer till oss i Europa med stormsteg framförallt inom mode och kosmetik. Consumer Minds hjälper företag inom andra branscher (både B2B och B2C) att börja använda interaktiv e-commerce/Liveshopping (eller från företagets perspektiv – Liveselling). Vi skapar koncept, sätter organisationen som behövs, hittar programidéer, programledare och integrerar detta i marknads-och föräljningsplanen. Rätt genomförd är interaktiv e-commerce i alla dess former ett nytt unikt sätt att möta kunderna med en unik genomslagskraft både geografiska och tidsmässigt samtidigt som man använder sina duktigaste medarbetare på ett helt nya sätt.

Tillsammans med Pelle Hasselgren, brandsolutions.se erbjuder vi en helt ny masterclass i live shopping med vårt 10-punktsprogram som ger din organisation en stabil grund att stå på när ni tar er an interaktiv e-commerce på riktigt. Vi hjälper er att ta den fysiska upplevelsen man har i en butik eller i ett möte med en säljare till den digitala världen. Vi erbjuder också ett webbinar (digitalt eller fysiskt) om liveshopping för styrelsen eller ledningsgruppen. Där visar vi potentialen om man gör rätt men varnar också för fallgroparna. Inspiration och perspektiv på den kanske största förändringen i konsumentbeteende på väldigt länge där företagen återigen ligger efter konsumenterna. Kontakta oss så får du veta mer.

Kontakta oss