Liveshopping

Liveshopping föreläsning Liveshopping föreläsning

Liveshopping är en ny effektiv säljkanal och en mer fartfylld, underhållande och konsumentvänlig variant av e-handel. 3 delar krävs i liveshopping:

1. Ett videoprogram med produktdemonstration, inspiration och diskussion.

2. En chatt där tittarna kan ställa frågor och få svar direkt.

3. En beställningfunktion där tittarna kan köpa varorna direkt.

Liveshopping är en gigantisk succé i Kina och kommer till oss i Europa med stormsteg. Consumer Minds hjälper företag att börja använda och få framgång med Liveshopping (eller från företagets perspektiv – Liveselling). Vi skapar concept, sätter organisationen som behövs, hittar programidéer och programledare och får in liveshopping i marknads-och föräljningsplanen. Rätt genomförd är liveshopping i alla dess former ett nytt unikt sätt att möta kunderna.

 

Tillsammans med Pelle Hasselgren, brandsolutions.se och Christopher Linell, praise.se erbjuder vi en helt ny utbildning i live shopping med vårt 10-punktsprogram som ger din organisation en stabil grund att stå på när ni tar er an liveshopping på riktigt. Liveshopping tar den fysiska upplevelsen man har i en butik eller i ett möte med en säljare till den digitala världen. Vi erbjuder också en introduktionsföreläsning om liveshopping för styrelsen eller ledningsgruppen. En timme som visar potentialen om man gör rätt och fallgroparna om man gör fel. Inspiration och perspektiv på den kanske största förändringen i konsumentbeteende på väldigt länge där företagen återigen ligger efter konsumenterna. Kontakta oss så får du veta mer.

Kontakta oss